ubud en gili eilanden - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van saar keulers - WaarBenJij.nu ubud en gili eilanden - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van saar keulers - WaarBenJij.nu

ubud en gili eilanden

Blijf op de hoogte en volg saar

19 Januari 2014 | Indonesië, Gili Meno

Zo, zijn net aangekomen op gili trawangan ( soort ibiza). Zaten eerst op gili meno, in het noorden in hotel adeng adeng. stond als top choice in lonely planet vermeld, maar viel erg tegen en veel de duur. Dachten wsh ineens de hoofdprijs te kunnen vragen ivm bekendheid. kwamen er s' avonds laat aan, dus hebben het voor 1 nacht geaccepteerd, maar zijn direct volgende dag naar ander betaalbaar hotel bij haven gegaan
Super mooi strand, helder blauw water en kun hier goed snorkelen. egelukkig hier geen scooters of wilde honden
lekker rustig! Echter vrijwel geen toeristen daar ivm laag seizoen (m.u.v. een 2 russen ) waarmee we wel een top avond hebben gehad. Inmiddels zitten nu op gili trawangan waar wat meer beleven valt.
Reis naar gili was lang en pittig. Normaal gaat er een speedboot hier naar toe, die er 1,5 uur over doet. ivm te hoge golven ging nu alleen de ferry naar lombok ( 4uur), vandaar mini busje naar noorden met geen airconditioning+ helemaal vol gepropt (3 uur) en dan nog klein bootje naar eilanden zelf.
Hiervoor hebben we 5 dga in Ubud gezeten. Dorpje zelf is helaas geen schatting klein dorpje meer, maar natuur in omgeving is wel erg mooi. o.a. fietstocht door rijstvelden gemaakt, diverse tempels bezocht en naar koffieplantage geweest. verder af en toe relaxed bij hotelzwembad met uitzicht op rijstvelden. heel vervelend allemaal ;-)
Mn de rijstvelden in Jatiluwi waren prachtig! Alleen kwamen we tijdens onze wandeling ineens een slang tegen en toen zat ik hem wel ff te knijpen.Op de terugweg toen alleen maar naar de grond gestaart:-). Volgens onze gids zouden er hier geen giftige slangen zitten, maar dan nog houd ik ze graag uit mijn buurt.
Geloof speelt hier nog steeds een erg belangrijke rol. dagelijks brengen de mensen hier kleine offers in de vorm van bamboe bakjes met rijst, fruit en bloemen. jammer dat toeristen deze vaak weer kapot trappen. ieder dorp heeft 3 tempels waar ze eens per 6 mnd een groot offerfeest houden of tijdens speciale gelegenheden zoals bv bruiloften. Tijdens de fietstocht hebben we hier een klein stukje van kunnen zien.
Als mensen hier gaan trouwen moet de vrouw bij haar schoonfamilie intrekken. zowel grootouders, ouders, kinderen en kleinkinderen wonen nog in 1 huis. Deste belangrijk dus dat je het een beetje met je schoonouders kan vinden :-)

• 22 Januari 2014 - 20:48

Theo & Joke :

ha Ruben & Saar,

Nog even genieten; over 1.5 week zien we elkaar weer. We kijken naar jullie uit!!

Liefs van ons