Time flies when your having fun - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van saar keulers - WaarBenJij.nu Time flies when your having fun - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van saar keulers - WaarBenJij.nu

Time flies when your having fun

Blijf op de hoogte en volg saar

02 December 2013 | Nieuw Zeeland, Renwick

Time flies when your having fun! We zijn inmiddels alweer ruim een week op reis en hebben al zo veel meegemaakt dat ik eigenlijk niet goed weet waar ik moet beginnen. Metname de eerste 2 dg behoorlijk wat last gehad van een jetlag. Is te verwachten na 24 uur vliegen en 12 uur tijdsverschil. Eerste 3 dg hebben we bij vrienden van saar in Melbourne gelogeerd. Bij aankomst leek het alsof we in Nederland waren aangekomen watbetreft het weer, later liepen de temperaturen gelukkig op naar 30 graden ;-) o.a dagje gerelaxed op St. Kilde Beach en gelunched bij een klooster in de buurt waar Else en Ronald wonen. Was een soort van hippie oord, waar je zelf voor de lunch mocht bepalen hoeveel je wilde doneren. Erg relaxed! Laatste avond zijn we naar een eetcafe genaamd de Naked for Satan geweest: allemaal pornopoosters uit de jaren 60 als behang op de muur. Gelukkig mochten we gewoon onze kleding aanhouden ;-). Uitzicht vanuit het dakterras was echt fantastisch!
Nu zijn we inmiddels alweer een paar dagen in nieuwzeeland. 1 overnachting in Akaroa ( schiereiland ten oosten v christchurch) . Prachtige omgeving. Bij het B&B hebben we een wandeling naar een waterval gedaan. Waren daar helemaal alleen, echt super mooi. Verder per toeval in het beste restaurant aller tijden gegeten ' little bistro' . Restaurant van hooguit 14 vierkante meter, kleine wankelende tafels, maar smaak was super. Daarna doorgereden naar kaikoura waar we per boot walvissen hebben gespot en de dag erna hebben we in de openzee met dolfijnen gezwommen. Unieke ervaring en gelukkig allebei niet zeeziek geworden. Verder heel veel zeehonden gezien, prachtige wandelingen door de bergen en langs het strand gemaakt. Mensen van het B&B waren super gastvrij. Nog een middag met hun in de tuin wijntje gedronken en wat geouwehoerd. Later Nog versgevangen kreeft van hun gehad.
Momenteel zitten we alweer in Malbourough ( wijngebied) waar we al enkele wijnproeverijen hebben gehad. Morgen breiden we dit nog even verder uit. Wat is het leven toch zwaar. We zijn er wel achter gekomen dat ze wel hun prijzen weten te vragen. Voor een simple hoofdgerecht vragen ze al snel 25 euro en de prijzen in de supermarkt liggen zo hoog dat je nauwelijks goedkoper uitbent als je zelf kookt. Biertje of een wijntje kost al snel 7 euro helaas, dus we zullen ons een beetje moeten inhouden. Misschien nog niet zo verkeerd ;-)

• 03 December 2013 - 21:35

Trix:

Hallo Saar en Ruben,

Eindelijk een bericht!
    Bij ons vliegt de tijd denk ik niet zo als bij jullie, dus na ruim anderhalve week niets gehoord te hebben, wilde ik jullie al bijna als vermist opgeven. ;-)
    Fijn om te horen dat jullie zoveel meemaken en met volle teugen genieten.

Heel veel groeten uit Ravenstein

• 05 December 2013 - 12:27

Theo & Joke :

Ha Ruben & Saar,
    Even op de site www.hopewell.co.nz gekeken; ik kan me voorstellen dat jullie het ook daar heerlijk vinden.
    Wij zijn in Sinterklaassferen; "hoor de wind waait door de bomen" wordt vandaag alle eer aangedaan.

Wij "reizen" via de site met jullie mee.

Liefs van Theo en Joke

• 08 December 2013 - 18:55

Julia:

Hé schatjes!

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken daar!
    Geniet maar lekker met volle teugen! Jullie hebben het verdiend.

Dikke knuffel,
    Juulxxx

• 01 Januari 2014 - 13:13

Sara:

Hee reizigers!

een gelukkig nieuwjaar! Geniet ervan, maar zie te lezen gaat dat goed. hoop snel weer een verhaal van jullie te lezen!

Liefs Sara

• 03 Januari 2014 - 20:02

Joeri:

Hey Saar en Ruben, dat ziet er jaloersmakend uit allemaal! Geniet ervan!