Overnachting Hopewell lodge, wijnproeverij Renwick - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van saar keulers - WaarBenJij.nu Overnachting Hopewell lodge, wijnproeverij Renwick - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van saar keulers - WaarBenJij.nu

Overnachting Hopewell lodge, wijnproeverij Renwick

Blijf op de hoogte en volg saar

07 December 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Zo, net 2 uur achter de computer gezeten om wat foto's te downloaden. Internet verbindingen hier zijn erg traag, waardoor het tot nu toe nog niet gelukt was. We zitten momenteel in Nelson. Vanuit hier hebben we een 2 daagse kajak- en wandeltocht ingepland t.h.v. het Abel Tasman Park. We overnachten dan 1 nacht in het park zelf op de camping.
Verder hebben we onlangs 3 nachten gelogeerd op een super lokatie. Hopewell lodge t.h.v. kenepuru sounds. zie website: http://www.hopewell.co.nz/ Prachtig uitzicht op helder blauwe zee vanuit kleine houten hutjes met eigen veranda. Een dag gevist ( en wel 3 vissen gevangen!) en 1 dag gekayaked langs de kust. Wel ontzettend verbrand! Was die dag nogal bewolkt, dus we waren ons vergeten in te smeren.... Veel leuke mensen daar ontmoet. We hebben nog een tour naar een mosselenfarm gedaan per boot. Uiteindelijk werd door de eigennaar van het hostel 2 grote pannen verse mosselen klaargemaakt en hebben we daar met 10 man heerlijk van mogen smullen. Echt super!
Hiervoor hebben we nog 2 nachten geslapen in Renwick, waar we diverse wijnproeverijen per voet en per fiets gedaan hebben. Jammer genoeg weten ze wel hun prijzen te vragen, dus uiteindelijk hebben we maar 1 fles als aandenken gekocht. Wijnen zijn best lekker, mn de witte wijnen, maar toch gaat onze voorkeur uit naar de Australische wijnen.....