Merry Christmas!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van saar keulers - WaarBenJij.nu Merry Christmas!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van saar keulers - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!!!

Blijf op de hoogte en volg saar

25 December 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Momenteel zitten we op de camping ( Portobello village park) in Otago Penisula in de buurt van Dunedin. We waren wat laat met het reserveren van een huisje voor de kerstdagen, maar hebben uiteindelijk toch nog iets leuks kunnen regelen. We wilde eerst onze tent opzetten, maar het weer is daar nu te slecht voor. Daarom zitten we nu in een cabin met eigen keuken, woonkamertje en badkamer. Best relax! We hadden eerst een cabin met belabberd uitzicht, maar uiteindelijk heb ik kunnen regelen dat we toch van cabin konden switchen.
De omgeving is hier prachtig, alleen het weer is zo belabberd momenteel dat we er nog niet heel veel van hebben kunnen genieten. Gister de hele dag alleen maar stort regen gehad. Van ellende zijn we toen maar naar Dunedin gereden, waar we alvast inkopen hebben gedaan voor de kerst, een filmpie hebben gepakt en daarna nog een biertje in de kroeg. Nu lijkt het hier wat op te klaren en vanaf morgen hebben ze weer een paar dagen zon voorspeld. Over het algemeen mogen we niet klagen met het weer. Tot nu toe hebben we aardig geluk gehad. Bij Frans jozef gletsjers hebben we 1 dag echt rot weer gehad. De dag erna zijn we naar fox gletsjers gereden, waar het weer duidelijk beter was en tot onze verbazing hebben we toen s' middags gelukkig toch de helihike kunnen doen! Echt een top ervaring! Had ik niet willen missen. Daarna zijn we doorgereden naar Queenstown. Ik vond de stad leuker dan verwacht en de omgeving daar is echt fantastisch mooi. Daar o.a. met de jetboot een tour gedaan en 2,5 uur met een quad in de bergen rondgecrossed. Wel iets te heavy voor mij, dus na 20 min ben ik van mijn quad afgestapt en heb de tour afgemaakt achterop de quad. ( Ik was iets te bang dat ik van de berg af zou donderen of dat ik klem zou komen te zitten met mijn been) Ook achterop de quad was het nog een hele uitdaging om te blijven zitten. Onze gids was een vrouw met iets te veel ballen en haar op haar tanden, die wel van wat uitdaging hield en aangezien Ruben en onze andere mede reiziger ook van die bikkels zijn, heeft ze een van de moeilijkste routes express gegenomen. Dag erna kon ik mijn armen bijna niet meer beweging vanwegen het feit dat ik me continue verkrampt had moeten vasthouden. Ach ja, hebben we dat ook een keer meegemaakt, toch ;-)
Vanuit queenstown zijn we doorgereden naar Te Anau, waar we heerlijk gegeten hebben in een van de lokale kroegen daar. De dag erna hebben we zelfs daar nog kunnen genieten van een life optreden. Verder hebben we nog een tour naar de grotten gemaakt, wat echt te triest voor woorden was. voor 20 min hebben we 75 dollar moeten betalen. De rest van de tijd zaten we op een boot op weg naar de grotten en moesten we wachten in de wachtruimte, omdat de groep te groot was om tegelijk naar binnen te kunnen.
Helaas in Nieuw-zeeland geen goedkoop land. Voor de tours vragen ze vaak belachelijk hoge prijzen. Hier irriteer ik me soms mateloos aan. Je weet gewoon dat je bedonderd wordt. Zij weten dat ze vanwegen de grote vraag om tours de belachelijke prijzen kunnen vragen. Soms doen we er dan toch maar aan mee, omdat je sommige dingen toch graag wil meemaken. Wat jammer is hier in Otago Penisula is dat je alleen per tour naar pinguins en Albatros kunt kijken. Ook hier vragen ze natuurlijk weer belachelijke prijzen voor. In Kaikoura kon je zelf mooie wandelingen maken en kwam je de zeehonden vanzelf tegen.
Vanaf te Anau zijn we in etappes doorgereden naar de Milfourd sounds. Erg veel mazzel met het weer daar gehad ook bij de Milfourd sounds zelf. De route ernaar toe was prachtig, maar de boottocht zelf vond ik wel wat tegen vallen. We hadden een speciale tour geboekt, die zich mn op de dieren in het water en op het land zou focussen, dus we hadden gehoopt nog wat dolfijnen en pinguins te zien, wat helaas niet het geval was. Wat dat betreft merk ik dat je steeds minder van dingen opkijkt. We zijn al zo veel uitdagingen aangegaan, dat het allemaal niet meer zo spannend is.
Vanaf te Anau wilde we eerst richting de Catlins rijden, maar vanwegen slechte weers voorspellingen zijn we eerst we richting queenstown gereden en daarna richting Cromwell, omdat je vandaar uit speciale tours per fiest kon maken. Daar kwamen we aan in een verlaten, nieuw bouwwijk waar verder echt helemaal niks te doen was, behalve wat hangen in de lokale kroeg waar we een paar potjes poulen hebben gespeeld en smerige pizza hebben gegeten. We hebben hier gelukkig wel hardom kunnen lachen! De dag erna zijn we doorgereden naar Clyde en hebben we alsnog een dag gefiets. Vandaar uit zijn we doorgereden naar Otago Penisula
Trouwens allemaal alvast fijne kerstdagen toegewenst! We gaan hier zelf een heerlijke maaltijd bereiden, dus wees niet bang, we komen niks te kort. Lekker stukje herte biefstuk met sherry saus, aardappeltjes en aspergers .....................

  • 27 December 2013 - 13:39

    Remco:

    Hi Saar en Ruben,

    leuk jullie verhalen te lezen!

    Alleen, Saar, je bent nog niet helemaal afgekickt? Beetje beroepsdeformatie: eet je Aspergers met kerst :) :P

  • 28 December 2013 - 21:45

    Jeroen:

    Hi,
    Mooie avonturen hoor we volgen jullie op de kaart. En ja al die dolfijnen, zeehonden gaat toch een beetje vervelen.....Dat heb ik hier ook met eenden, honden en ganzen.

    Cool dat die helivlucht is doorgegaan. Ben benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn.

    Hopelijk zijn de asperges gelukt! Alvast een super mooie oud en nieuw!

    Groetjes Judith Jeroen en Joshua

  • 30 December 2013 - 21:20

    Julia:

    Haha......er gaat natuurlijk niets boven je home made Panbos pizza! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

saar

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7903

Voorgaande reizen:

22 November 2013 - 31 Januari 2014

Melbourne here we come

06 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Bali

28 November 2013 - 30 December 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: